"...my dry macular degeneration hasn't progressed at all. ."

-R.W.



"I am truly convinced that VisiVite is responsible for stabilizing my macular degeneration."

-J.H..
Read More

Home > FAQ Page

FAQ Page

Q: Won't my daily multivitamin protect me against macular degeneration?

A: People commonly but mistakenly believe that as long as their multivitamin has 20 or 30 vitamins and minerals, that it must be helpful in protecting them against disease, including macular degeneration

But previous scientific studies failed to prove that there was any protective benefit to taking nutritional supplements for eye health. It wasn't until the National Eye Institute published the Age Related Eye Disease Study in November 2001 that it was shown that SPECIFIC nutrients in HIGH DOSAGES were required to have any beneficial effect in slowing vision loss.

Subsequent studies, including the Lutein Antioxidant Supplementation Trial have now proved that addition of compounds known as "carotenoids" may actually improve vision in people with macular degeneration.

===========================






Customer Testimonial:
Read more...

FAQ Page